telnr
fysio
Medical taping is een tape techniek waarbij gebruik wordt gemaakt van een elastische, katoenen tape , die lijkt op de menselijke huid. Deze tape ondersteunt de spieren in hun functie , zonder daarbij de bewegingen te beperken(in tegenstelling tot de stugge sporttape) Lichaamsbewegingen en daarbij spieractiviteiten zijn nodig om lichamelijke problemen te voorkomen en genezen. Spieren zijn niet alleen nodig voor lichaamsbewegingen, maar daarnaast ook bepalend zijn voor het stimuleren van de bloed- en lymfe-circulatie en de lichaamstemperatuur. Door aangedane spieren met een elastische tape te behandelen, wordt het lichaamseigen herstelproces ondersteund.
In de Medical Taping Concept wordt gebruik gemaakt van een elastische, katoenen tape met een anti-allergische lijmlaag. Deze tape heeft dezelfde elasticiteit en gewicht als de huid. Ook heeft de medical tape een liftende werking op de opperhuid, waardoor de drukvermindering en meer ruimte voor de bloed- en lymfevaatjes is. Doordat de druk op de pijnreceptoren onder de opperhuid ook minder wordt, heb je door tapen waarschijnlijk ook minder pijn.
Je kunt met medical tape gewoon bewegen omdat hij elastisch is. Hij kan meerdere dagen gedragen worden en is waterbestendig.

Toepassingsmogelijkheden:
  • zwakke spieren weer op spanning brengen, maar ook gespannen spieren rust geven .
  • sportblessures : verminderen van vocht of ont stekingen
  • overbelastingsklachten
  • gewrichtsletsels
  • lymfeafvoer verbeteren
  • bloedcirculatie verbeteren ( haematomen)
  • lichaamshoudingcorrectie
  • stabilisatieproblemen
  • littekenverkleving
  • hoofdpijn
  • menstruatie pijn

Maandag     7.00 - 18.00 uur
Dinsdag 7.00 - 19.00 uur
Woensdag 7.00 - 18.00 uur
Donderdag 7.00 - 19.00 uur
Vrijdag 7.00 - 18.00 uur
Zaterdag, zon- en feestdagen zijn we gesloten
Andere tijden zijn in overleg mogelijk.
Behandeling volgens afspraak.